Etnografia nowa nr 4 / 2012 [Muzeum - Sztuka żywa?]

28.00 PLN
Zobacz w sklepie

opis produktu

Etnografia nowa nr 4 / 2012 [Muzeum - Sztuka żywa?] 

Warszawa 2012, Muzeum Etnograficzne

ISSN: 2080-8747

Str. 330, [2]

Oprawa broszurowa, 29 cm 

Ilustracje 

CD - dołączone do periodyku

Stan db+. (niew. otarcia kraw. okładki, zapisek na str. tyt.).


                    Spis treści: 


Od Wydawcy | 7 ] 

Od Redakcji W stronę sztuki | 9 ] 

Janusz Barański | Praktyki kolonizujące w obrębie teorii sztuki i estetyki. | 23 ] 

Adam Czyżewski | Pochwała formalizmu. W hołdzie Ksaweremu Piwockiemu. | 39 ] 

Ewa Klekot | Etnodizajn – kolejne konfiguracje sztuki ludowej. | 47 ] 

Piotr Korduba | Ludowość w działalności towarzystwa popierania przemysłu ludowego, cepelii i instytutu wzornictwa przemysłowego. | 63 ] 

Erika Krzyczkowska-Roman | Papierowe znaki czasu. Graficzne transpozycje wzoru. | 71 ] 

Ewa Rossal | Sztuka ludowa w sztuce współczesnej. Inspiracje i relacje. | 79 ]

Elżbieta Oficjalska | „Obrazek dla każdego”. Obrazy fabryczne w domach śląskich w latach 1880-1940. | 95 ] 

Sonia Wilk | Obrazowanie rzeczywistości i nierzeczywistości jako opowieść o człowieku. Refleksje na temat sztuki „innej”. Wspomnienie | 103 ] 

Ksawery Piwocki (jr.) | Wspomnienie o ojcu. | 113 ] 

Zofia Sokolewicz | Ksawerego Piwockiego teoria sztuki ludowej wobec współczesnych mu teorii kultury ludowej. | 125 ]

Jan Święch | Wkład Ksawerego Piwockiego w koncepcje muzealnictwa na wolnym powietrzu w Polsce. | 137 ] 

Wojciech Bałus | Ksawery Piwocki a wiedeńska i lwowska szkoła historii sztuki | 151 ] 

Kinga Blaschke | Ksawery Piwocki jako historyk sztuki w czasach stalinowskich. Wystawy I projekty | 164 ] 

Paweł Matwiejczuk | Hiram – czyli masoneria bez tajemnic. | 170] 

Barbara Glowczewski | Wyniki ewaluacji kolekcji australijskiej oraz wystawy stałej „Australia i oceania. Kultura i sztuka mórz południowych”. 4 | 178 ] 

Amudena Rutkowska | Prawdziwa historia na prawdziwym obrazku. Ilustracja w polskich drukach straganiarskich przełomu XIX i XX wieku. | 188 ] 

Aleksandra Liberska | „Japońska dziewica” wśród abakanów. Wystawy prac twórców-amatorów w Centralnym Muzeum Włókiennictwa. | 200 ] 

Joanna Wasilewska, Tomasz Madej | Pamiątka z podróży na wschód. Między kolekcją a światem ludzkich emocji. Obiekt | 204 ] 

Patryk Pawlaczyk | Szale kaszmirskie w kolekcji Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. W stronę muzeum | 221 ]

Waldemar Kopczyński | XIX-wieczna dokumentacja wizualna Caroliny von Düben (1828-1915) i jej wpływ na tworzenie wystaw etnograficznych oraz kolekcji muzealnej w Nordiska musset w Sztokholmie. | 235 ] 

Joanna Bartuszek | Fotografia – niemy obraz rzeczywistości. O problematyce identyfikacji zbiorów fotograficznych w kolekcji muzealnej. | 247 ] 

Filip Kwiatek | Doświadczenia narodowego archiwum cyfrowego w archiwalnym opisie fotografii. | 257 ] 

Iga Malawska | Kolekcja zabytków w muzeum a kolekcja zabytków nieruchomych – sposoby ochrony (na przykładzie ruin zamków średniowiecznych). | 269 ] 

Łukasz Bukowiecki | Skansen – nie-miejsce pamięci? | 283 ] 

Anna Czyżewska | Uwalniamy muzea – wyzwanie dla skansenów i muzeów etnograficznych. | 295 ] 

Grzegorz Graff, Grażyna Mosio, Beata Skoczeń-Marchewka 

Zuzanna Stańska | Muzeum jak na dłoni. Mobilne technologie w statecznych instytucjach. | 311 ]

Klara Sielicka-Baryłka | Imaginarium technologiczne w instytucjach kultury. Pożegnanie | 317 ] 

Jacek Dobrowolski, Mariusz Ziółkowski | Wspomnienie o dr Jarosławie Kolczyńskim. | 321 ]

Aleksander Robotycki | Popkultura i muzealnicy, czyli kwestia pewnego leksykonu. Tekst poświęcony pamięci prof. Piotra Kowalskiego.

Dodaj swoje produkty do Shoplo Market