Współczesna francuska teoria filmu Czeczot-Gawrak Zbigniew (Seria Studia z Teorii Filmu i Telewizji)

9.00 PLN
Zobacz w sklepie

opis produktu

Czeczot-Gawrak Zbigniew 

Współczesna francuska teoria filmu

Seria, Studia z Teorii Filmu i Telewizji

Wrocław, Warszawa, Karków, Gdańsk, Łódź 1982, Ossolineum

ISBN 83-04-01282-0

Str. 326, [2]

Oprawa broszurowa, 20 cm

Stan db. (nieznaczne otarcia pow. okł., nieznaczne zagięcia rogów okł.).  


                                          Spis treści:  


Wstęp
Część pierwsza: POWOJENNA SOCJO-ESTETYKA I ANTROPOLOGIA FILMU
 I. Przedwojenne preliminaria socjo-estetyki filmu  
 II. Jean Epstein - dzieła powojenne  
III. Jean Epstein - próba portretu  
IV. Filozofia Gilberta Cohen-Seata   
V. Przyczynki do antropologii społecznej filmu   
VI. Edgara Morina antropologia i kulturologia filmu  
Część druga: NURT FILMOLOGII UNIWERSYTECKIEJ  
VII. Tło historyczne  
VIII. Dzieje ruchu, spory o program i metodę  
IX. Etienne Souriau i jego estetyczny status filmu  
X. Film w świetle estetyki porównawczej  
XI. Z nowych badań nad percepcją filmu  
XII. Film a problemy psychologii i pedagogiki  
XIII. Próba bilansu   
Część trzecia: NOWE TECHNIKI I NOWE PROBLEMY ESTETYCZNE   
XIV. Nowe problemy specyfiki estetycznej filmu   
XV. Andre Bazin i egzystencjalny nurt teorii estetycznej   
XVI. Teoretyzująca krytyka, film autorski, "nowa fala"   
XVII. Dyskusje wokół nowych technik widowiskowych  
XVIII. Rozwój teorii filmu o sztuce   
XIX. Z teorii "cinema-verite" i "cinema direct"  
Część czwarta: SEMIOLOGIA I NOWE POLARYZACJE SYSTEMOWE  
XX. Jeana Mitry próba syntetycznej teorii strukturalnej   
XXI. Początki francuskiej semiologii filmu   
XXII. Christiana Metza systematyczna semiologia filmu   
XXIII. Estetyczne eksploracje nowego kina - Noel Burch
Suplement: Rene Claira pożegnanie z teorią La theorie franęaise contemporaine du cinerna (resume)   
Bibliografia   
 Indeks nazwisk

Dodaj swoje produkty do Shoplo Market